Monday, September 17, 2012

Aidilfitri 2012

Assalamualaikum...

Syawal telah pun meninggalkan kita.. sebelum di kepam bertahun tahun lagi..marilah kita kongsi bersama gambar2 raya saya sekeluarga pada Aidilfitri tahun ini...

Harap maklum...gambar adalah secara pukal..

*maaf kerana gambar adalah banyak..harap tidak bosan =p *


 kita mulakan dengan makanan di pagi raya...
ekceli mak nenek ni terlupa pulak nak snap gambo foods pagi raya tahun ni t___t
jadi kita tayang gambo tahun lepas..alkisah tahun lepas pulak tak tersiar2 sampai tahun ni..
mungkin itulah hikmahnya peram gambo sampai bertahun..huhu~
menu adalah lebih kurang sama..
kecuali gambo satay tarak >,<
lontong pula diganti dengan lemang tahun ni..
nasi minyak tarak tahun ni..sebab nenek malas nak wat..hikhikhik..
the rest just the same ^^,v

 nasi minyak sempoi..
ketupat nasi dan lontong
kari daging
ketupat palas hangit sebab tinggal lama sgt dlm kuali (n-n)/
*tahun ni punya saya goreng tak hangit..cun2 saja. hubby suka siap puji..huhu*

 sambal goreng jawa
kuah kacang/sambal kacang/kuah satay
rendang
lodeh

 air mcm biasa 2 jug. 
saya tak paham apasal la pi alas juga ngan suratkabo tu..alas meja dah cantik pi alas lagi ngan suratkabo..
haihhh...katanya takut kotor alas meja tu dan senang nak ngemas pas mkn.  bungkus saja..
kalo takut kotor toksah alas meja..lekat kat dinding saja alas meja cantik tu ye..
*perli atuk ngan nenek* =p


ok, pas gi semayang raya..
balik sesi salam2 mintak ampun maaf pulak..
pic orang tua salam2 takyah la yer..
segan~






 pastu kita bergambar pula...

tema family besar adalah OREN
Family saya CREAM
 






atuk nenek dan cucu-cucu
 
atuk dan cucus
adusss...sopannya zharif duduk..bersimpuh lagi youuu...




~ Our Happy Family ~

sekarang memang style zharif kalo bergambo kene lentok2 kepala..
kalo tak pun sengeh meleret (n-n)



Selesai sesi bersalam salaman..
kami bertolak ke Melaka pula..

Zharif yang snap 

pic makcik2 dia ni pun zharif snap (-,-)'


Di Melaka...

Susah betul nak bergambo..
anak2 sibuk nak main...

gamba bersama suami tercinta...

gamba kontroversi di fb
org ingat saya preggy bila tgk pic ni..
ayoooo...kene diet la pasni..
yer...nampak berisi ye dlm pic ni.. (T_____T)

The makciks and anak sedara...

kami lagi (^_>)v


anak dara sudah mengantuk...

susah benor nak snap pic budak ni..
takkan dia tengok camera/hp punya la...
haishhh...

zharif juga yg suka bergambo..
haa...mcm ni la bagus..senang keje ibu kamu (-.-)'
 
 terbaikk...

keesokkannya...

 sebelum sambung beraya di rumah org..
pagi2 kita cari sarapan dulu..
susah benor nak jumpa kedai..
raya kedua kot..manede org buka kedai lagi..ye dak.
terima kasihla kedai pakcik ni sanggup buka raya kedua..
pakcik tak gi beraya ke? eh.. hehe..

 atuk dan cucus lagi..
atuk mmg suka bergambo ngan cucu cucu dia..
sayangggg sgt wehh...cucu2 dia 
"atuk wafiq nak menan baru.." hehe.


usu nak snap pic dia..
dia pi lari plak..
memang tak camera friendly tau budak ni (>,<)m
 
 kekenyangan...

 me with my hero..

  
mat hensem suka bergambo.
zharif la sapa lagi (o,O)v


mak dara dan anak daranya...
zaliqha ! tengok camera plzz...

never.

setelah abis satu negeri melaka kami jelajahi dan beraya sakan..
tiba masa pulang semula ke johor.
singgah sebentar di masjid solat dulu !
tengok muka zaliqha..dah serabai anakku itu (#-#)
zharif juga menten macho..haha~


Raya ketiga...

Beraya di rumah anak sedara nenek MZW.
kami panggil cik Ela.
Masuk2 je rumah cik Ela..anak dia tanya..
"Eh, apsal muka yang ni lain eh (tunjuk zaliqha)? Mcm anak korea. Anak korea ek?? "
*A ah mak dia tetukar anak kot masa bersalin kat spital aritu*
Pastu dia pi ckp korea ngan zaliqha..
Si zaliqha wat dek jek..sambung main ngan abg dia..
kahkahkah..
ok, tak kelakar.

huh? anak dara menggedik?

ibu, a'ley, zaliqha

lagi sekali

diaorang jek


zharif sibuk bergusti ngan yaya dia..

Usu dan zaliqha.
Cik Ela masak asam pedas ikan apa-tah-lupa-namanya besar gedabak dan pedas-berapi-api-mulut-saya.
tapi sedap..Oh, dan gulai ikan...pun lupa nama dia.huhu..
mak incik ni nama ikan memang fail ! hubby saya lebih expert ttg ikan..
saya tau masak dan makan..
Anak2 mkn ikan je..sedap ikan2 dia..fresh gitu..

pas gi umah cik Ela..singgah umah cik Isa plak. Abg atuk MZW. Makan mee goreng pulak.
takde gambo =D
Eh..rasanya umah cik Ela ni je pun yg kami bergamba..
umah org lain samada sibuk makan..makan dan makan.or sebab segan iols..
tapi rasanya sebab dah nmpak makanan (tak termasuk kuih2 dlm balang) terus lupa nak snap2.
Tiap2 hari beraya umah org mesti ade je makanan. paling2 tuan umah goreng mee.
Mana tak naik balik berat badan (t___t)
salahkan makanan plak..padahal sendiri tak mampu tahan nafsu makan

Esoknya..

Kami beraya di kedai cik Ela pulak...
Mana?
kat Marrybrown Angsana..
beriya sungguh cik Ela pujuk suh dtg mkn ayam berketul2 kat kedai dia..
entah berapa kali pesan masa beraya kat umah dia tu..
So, rezeki jangan ditolak..mari kita makan free di Marrybrown..
bhaahahaha...

zaliqha..pas terhantuk kepala di meja..
ha..nak ayun sangat..
ni bukan cam buai kat playground tu yer..


abg long dan angah..
baru balik kerja. Seluar dan tudung uniform lagi tu angah wehh...
Oh..tokey kedai bertudung coklat di kaunter nun bersama nenek dan a'ley
pilih menu kot. ntah..iols tunggu makanan sampai jek.

a'ley dan zaliqha.

usu..adik bongsuku.

Gambo makanan lupa nak snap sebab sampai je makanan atas meja terus makan. tak ingat ape dah..
sedap juga ayam marrybrown yer..
tima kasih cik Ela..
nanti balik jb lagi leh mkn free lagi x? eh. amboii !

ok, itu je gambo raya yang dapat dikongsi bersama..
tak larat tunggu dia upload kemain lama lagi..
letih mak incik tunggu..huhu..

Terima kasih sudi baca smpai habis..

tata~!


p/s : nanti kita sambung entry lain pula yer...







1 nukilan anda:

wahida

sedapnya ketupat palas!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...