Monday, August 8, 2011

Terliur-liur..terkecur-kecur rasa~!


Assalammualaikum...

Saje jek kan tengah puasa-puasa nih..duk mikir makanan pulak..

Asalnya perut dok berkeroncong dondang sayang dari tadi..pastu bila dah dengar irama asli lagu dondang sayang dlm perut tu..tu yang mula memikirkan ape nak makan buka nanti. aiseh~

Dahla kepala otak ni serabut tidak terurus langsung sebab duk kalut setelkan hal2 yang melibatkan dokumen sebabnya seminggu nih ada audit dalaman..adehla!~ Haa...bulan september nanti plak audit dari SIRIM plak ye..sila bergembira tidak terhingga sekarang sebelum mula merana pada ketika itu..wuwuwu~!

Sudahla..malas mikir pasal audit2 nih..nak relax sat. Ngah terkecur kecur anak tekak saya ni duk bayangkan makanan tradisi negeri kelahiran saya...nak tau pe dia??


v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
sumber gambar : pakcik gugel
tima kasih pakcik gugel =)


NASI BERIYANI GAM BATU PAHAT


 Argghh~! kat sini mana nak dapat ye?? saya suka lauk kambing masak briyani atau ayam masak merah tu...tapi kalo kat terengganu nih...kalo ade jual pun lauk dia tak seperti yang didambakan..tsk..tsk..(bunyi sedut hingus). Di sini biasanya derang jual lauk ayam masak kurma atau ayam yg dimasak dlm nasi tu skali pastu kuah ape tah...nasi jela yg MACAM beriyani (T_____T) *nangis lagi~*

Nak masak sendiri??? memang takkk..lah kan...byk sgt bahan2 nya dan agak leceh. *cakap jela pemalas kan?* huhu...kalo balik johor suh jek adik drive pegi kedai mamak kat depan umah beli..tapi lauk kambing lah..kalo nak ayam kene cari kat pasar malam di johor..bersepah kot org jual =p

Grrr...grr...bukan marah ye..tapi bunyi perut org puasa..ekekeke~!

Hari ni nak buka puasa makan ape??? cer bagi idea..


4 nukilan anda:

mama tims

mmg sedap kan briyani gam johor...akak klu tingin g mkn kat restoran anjee nasi briyani gam johor kat bangi jer..

::NureeN::

semlm pon mkn nasi briyani gak.. heheh nantikan n3 besok yerr

::NureeN::

n3 nasi briyani dh kluar ;p

ummu

salam,nasi beryani gam batu pahat, memang lazat.lain dari yang lain,:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...