Thursday, April 21, 2011

Zaliqha sakit...

Bismillahirahmanirrahim...
Lama tul saya tak update blog..last sebelum saya ke Team building last week kan? Nak tau pe citer terbaru?
Ermm...balik je dari program tu ari sabtu..zaliqha cirit
hubby bagitau actually zaliqha start cirit ari jumaat malam..lepas maghrib. tapi hubby tak bgtau saya pun..sebab katenya tak pasti betul ke cirit plus takmo saya riso terlebih..esoknya saya balik baru dia bgtau..

Eh, lupa..hari khamis (hari saya pergi) zharif demam..jumaat pun masih demam. Alhamdulillah sabtu dah baik. yang lebih teruk lagi...hari sabtu..lepas saya sampai rumah,siap mandi segala..saya pun peganglah zaliqha. saya tengok kenapa mata sebelah dia berair je. pastu ade tahi mata. saya tanya hubby..dia kata dia pun baru perasan. hati saya tak sedap..so, ajak suami ke klinik. dia kata cer tggu esok dulu tengok..kot2 berkurang.
Malam tuh memang saya tak lena tidolah sebab zaliqha asyik merengek jek..saya pun just tido2 ayam je. Rupa-rupanya zaliqha demam pulak..adehla~ bila dah demam siap berpakej lagi dengan selsema dan batuk.. sabo jela...memang betul2 memerlukan kesabaran dan kekuatan yg tggi lah..bertimpa2 sakitnya datang. Bayangkan baby sekecil zaliqha (5 bulan) sakit mata, cirit, demam, batuk, selsema...


saya redha..tapi kadang2 memang mencabar tahap kesabaran saya..itu takleh saya nafikan.. saya hanya manusia biasa..tak punya kekuatan luar biasa..bila keadaan tertekan begini (anak2 sakit + saya amat keletihan) kadang saya hilang semangat..mujur hubby ringan tulang membantu. Pernah juga beberapa hari lepas saya tidak tido sepanjang malam sbb zaliqha asyik merengek waktu malam dan keesokan paginya saya terus ke tempat kerja seperti biasa. 

bila ke klinik..doktor hanya bagi ubat seperti biasa..dan tak mungkin zaliqha mampu sembuh sepantas kilat sebab dia hanya makan ubat pada sebelah malamnya saja (waktu saya ada). sebelah siang..mak mertua saya tak berani katanya nak bagi ubat sbb takut tersalah. saya paham..tapi takpelah..saya pun taknak anak saya asik bergantung pada ubat saje. hopefully sistem imun dia kuat dan mampu melawan penyakit2 tu semua..biarlah lambat sedikit pun sembuhnya.  *ayat penyedap hati sendiri*

hari ni pulak turn hubby ke program team building..kalo last week dia ade pesan kpd saya beserta lagu..huhu. kali ni turn dia saya cuma sempat pesan "take care". mungkin kerana masih bengong2 kepala ni akibat kekurangan oxygen..dek kerana tak cukup tido (2jam je setiap mlm uols!)

harap-harapnya nanti bila hubby pulang sabtu ni..takdelah org yg sakit lagi..huhu~ kalo saya pulak yg demam mcmana ye? ni tekak dh rase lain mcm jek..mcm nk batuk gitu..uhuk-uhuk~ but dun wori..saya cuba jaga anak2 sebaik mungkin..

p/s: doakan zaliqha sembuh ye...dan saya leh tido lena kembali seperti biasa..(at least 4-5jam ok dah)


|| nota : petang nih saya drive sendiri balik rumah..lama tak pegang stereng sebab biasa balik dgn hubby jek..harap saya leh fokus..sebab minda masih seakan separuh sedar lagi..kuikuikui~ ||


** henpon masih rosak..sabo jela**


5 nukilan anda:

mama tims

biasa tu..kakalu demam mesti adik beradik kene jangkit..Insyaallah bg ubat ikut saranan dokter baikla tu..

NurulHayatiNordin

ala siannyer farah, zaliqha tak sihat :( musim demam ke skrg ni?? hope farah bersabar ye n kuat semangat.. to zaliqha, cepat2 sembuh ye sayang..cian ibu

BabyIntan

Alahai kesian nya kat zaliqha :( Intan doakan dia cepat sembuh...

Farah BF lagi tak dia? Kalau still BF, boleh titiskan air susu tu kat mata dia ekerap yg mungkin, that is the best cure for sakit mata :)

Aina

get well soon... Insha Allah ibu kuat untuk jaga anak2:)

♥MiZz-siHa♥

moga cepat sihat yea..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...