Monday, January 3, 2011

Tahun Baru..Kerja Baru..

Selamat Tahun Baru 2011 !

Semoga tahun ini lebih maju dan berjaya..
Sedikit tentang perkembangan Zaliqha ; hari ini sudah 46 hari..Alhamdulillah. Sudah pandai tersenyum bila diagah. Pandai merajuk plak tu bila susu lambat diberi..isk..isk..abis satu rumah dgr jeritan batinnya itu..haha. Malam kadang2 berjaga juga. tetapi biasanya Zaliqha tido jek..just bangun utk nenen. Berat Zaliqha semasa 30hari 4.0kg.

Ok..now citer pasal ibu plak..
Hmm..hari ni pasti ramai ibu bapa yang amik cuti utk hantar anak2 mereka ke sekolah..almaklumla..hari pertama kan.
Dan bagi saya pula jangan terkejut kalo saya kata yg hari ini juga adalah hari pertama saya MULA BEKERJA. Yes..that's true..I'm working rite now! Entry ini juga ditulis dlm opis..huhu. Bukan taknak wat kerja tapi disebabkan harini ramai staf cuti plus my boss plak bz memanjang maybe banyak class kot dia arini..boss siap cakap takpe2 nanti I brief pasal kerja2 u petang..maybe after lunch..so, before lunch saya free la..hikhikhik~

Tadi masa mula2 masuk kat bangunan fakulti ni..fuhh..punya la ramai student kat lobby. rupanya baru nak amik result last sem. sabo jela..siap jerit2 bagai. Takkan tak cek online dulu kot..aiya~ ntahla budak2..zaman study ku sudah berlalu..huhu~

Hmm..rupa2 nya ada gak yg perasan saya masih lom sihat sepenuhnya. mungkin sebab gaya jalan saya yg agak perlahan kot..yela..manaleh kasar2 lagi..sebab baru 46hari..huhu. Securityguard kat pejabat pendaftar tadi tanya "adik tak sihat ke?" nak tergelak rasa..hehe~

Kenapa baru 46hari dah masuk kerja? Actually, lepas lahirkan Zaliqha (seminggu selepas) saya terima surat tawaran yg meminta saya untuk lapor diri pada 1 Disember 2010. Disebabkan baru je lepas melahirkan, saya minta tangguh sebulan sehingga awal Januari (tu dah kira maksimum la kan). So, nak tak nak saya lapor diri juga hari ini. Tawaran gaji ok (standard gaji kerajaan la..hehe) that's why tak terfikir utk tolak. Actually, lama dah saya mohon kerja ni (April 2009) tup2 baru sekarang dapat. Masa tu saja2 jek minta..sbb wife officemate suami saya bgtau kat tempat dia ada kekosongan and nak pakai org. Saya just hantar resume. Saja je nk try luck =p  tak terfikir plak nak kerja betul2..hehe. tapi alang2 dah dpt offer..saya terima jelah.

Okla, dh almost lunch hour. nak gi setelkan urusan pendaftaran dulu. Till next entry..tata~

|| nota : apa cerita la anak2 ibu Zharif dan Zaliqha ye?? ||




0 nukilan anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...