Saturday, October 9, 2010

Pregnancy - 3rd Trimester

Erm...pejam celik pejam celik Syawal sudah pun meninggalkan kita. Dan tanpa saya sedari rupa rupanya sekarang kandungan saya sudah pun memasuki trimester terakhir (memasuki 8 bulan). Hanya tinggal hampir 2 bulan lebih kurang masa untuk saya bersiap sedia sebelum melahirkan anak kedua ini. Semoga segalanya berjalan lancar. Terus terang saya  masih belum menyiapkan apa2 persiapan pun untuk kelahiran kali ini..hehe~
Beg untuk dibawa ke hospital serta segala kelengkapan masih dlm plastik kat tempat simpanan barang..adehh~ teruk betul kan? Macam tak kisah je nak beranak..huhu! Mungkin org lain bila masuk je 7 bulan dah siap segala kelengkapan..tapi saya? Malas la plakkkk... sibuk beraya sakan + tolong wat collection untuk anak..haha!

Sepanjang kehamilan kali ini berat badan saya tak naik byk..masa mula2 booking dulu berat saya hanya 43kg dan sekarang sudah 31weeks baru je 51kg (ringan sgt kan?) nak kata tak makan...makan juga...tapi sikit2 je..kira cam sekadar alas perut je..sebab kurang selera mkn + cepat kenyang. Mujur setiap kali wat check up saiz janin membesar seperti yg sepatutnya..Alhamdulillah~

Oh ya, sebelum terlupa..seperti kita sedia maklum adat atau mungkin kebiasaan bagi org melayu bila kandungan dah masuk 7bulan mula lah para2 ibu sibuk mencari minyak selusuh, melenggang perut la atau segala macam benda yg kununnya bagi memudahkan proses bersalin. Secara jujur, saya sebenarnya kurang percaya (-,-). Pengalaman lalu masa nak bersalinkan Zharif saya tak pakai or minum pun minyak selusuh. Alhamdulillah Zharif mudah dilahirkan dan tak mengambil masa yg lama pun. Suami saya cuma buatkan air mineral yg dibacakan ayat quran (saya lupa surah pe..nanti saya cari semula) untuk dibawa masuk dlm labour room. Tapi tu pun saya tak sempat minum (t_t) sebab nurse tak bagi! Mereka kata once dah masuk labour room takleh mkn or minum lagi! Sabo jelah...

Hmmm...mungkin masing2 ada cara tersendiri. Cara saya....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
- TIADA KOT -

Hanya banyak2 berdoa pada Allah dan mentally ready kot...cewahh~ ntahla..yg pasti sekarang ni saya belum ready pe2 pun lagi..nanti bila saya dah siap sedia segala2nya insyaAllah saya akan kongsikan lagi ;)

to all the readers...doakan semoga segalanya berjalan lancar and selamat ye =) tq in advance~


|| nota : anak lelaki ke perempuan ye? huhu...teka..teka..teka.. ||


1 nukilan anda:

Anonymous

klu dapat baby laki lg kena letak nme zharif jugak..bru fair..klu x blog ni khas untuk zharif wafiq jela kn ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...